preloader
  • en
  • Zmień język
  • en
  • Zmień język
  • drukuj

    drukuj

pobierz onepager

#CyfrowaOdpowiedzialność

pobierz

Zdrowie i sportowe emocje

Jednym z działań społecznych, w które bardzo mocno angażuje się Grupa Cyfrowy Polsat, jest promowanie sportu, zwłaszcza siatkówki oraz szeroko pojętej aktywności fizycznej w społeczeństwie, szczególnie poprzez sieć Plus (sponsoring) i Telewizję Polsat (transmisje sportowe). W ciągu ostatnich ponad 20 lat wszystkie Reprezentacje Polski mężczyzn i kobiet (seniorów, juniorów i kadetów) w siatkówce zdobyły na najróżniejszych turniejach łącznie aż 77 medali: 32 złote, 24 srebrne i 21 brązowych. Z udziałem Plusa, jako sponsora, odbywały się w Polsce największe siatkarskie turnieje: cztery Finały Ligii światowej, Mistrzostwa Europy kobiet i mężczyzn oraz Mistrzostwa Świata mężczyzn.

Dobra praktyka

Rozwój i promowanie polskiej siatkówki | Kontynuacja

Zaangażowanie Grupy Polsat w rozwój i promowanie polskiej siatkówki:

  • sponsoring,
  • Telewizja Polsat, od 25 lat pokazuje wszystkie najważniejsze rozgrywki siatkarskie,
  • zbudowanie pozytywnego wizerunku siatkówki w Polsce – nowy sport narodowy Polaków.

Plus z satysfakcją i dumą wspiera i będzie wspierał siatkówkę w najbliższych latach. Na mocy umowy zawartej między Telewizją Polsat a Międzynarodową Federacją Piłki Siatkowej – FIVB w 2018 roku, stacja przez 7 lat będzie transmitowała najważniejszej siatkarskie wydarzenia o randze międzynarodowej. 1500 meczów na najwyższym reprezentacyjnym poziomie do końca sezonu 2024.

Sport i transmisje w Grupie Polsat to także szereg innych dyscyplin. Z myślą o widzach Grupa konsekwentnie od lat stawia na piłkę nożną w najlepszym reprezentacyjnym wydaniu. Od sezonu 2018/2019 Grupa Cyfrowy Polsat ponownie posiada prawa do Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA (przez kolejne trzy lata). Mecze mogą oglądać abonenci platformy Cyfrowy Polsat, klienci Plusa i Netii oraz użytkownicy serwisu IPLA. Te prestiżowe rozgrywki są transmitowane w nowo utworzonych kanałach Polsat Sport Premium 1 i Polsat Sport Premium 2 oraz w czterech serwisach telewizyjnych premium PPV. Dzięki temu po raz pierwszy w historii telewizji wszystkie mecze Ligi Mistrzów są pokazywane na żywo – bez reklam, także w jakości Super HD. Ma to być największa produkcja telewizyjna tego typu w polskiej historii.

Ciekawostki

Jak działa najnowocześniejsze studio sportowe Telewizji Polsat?

Z myślą o meczach Ligi Mistrzów UEFA, ale również Ligi Europy UEFA oraz Ligi Narodów UEFA Grupa Cyfrowy Polsat uruchomiła najnowocześniejsze i największe studio sportowe w Polsce.

W 2019 zaproponowaliśmy widzom kolejne nowinki technologiczne. Podczas studia siatkarskiego Memoriału Huberta Wagnera wprowadzono technologię wirtualnych wywiadów. Wtedy to Krzysztof Wanio, dziennikarz Polsatu Sport rozmawiał ze znajdującym się w Krakowie zawodnikiem Reprezentacji Polski – Dawidem Konarskim. Widz oglądający program miał natomiast wrażenie, że obaj panowie stoją obok siebie podczas rozmowy, chociaż w rzeczywistości byli oddaleni od siebie o prawie 300 kilometrów. Widzowie mogli też zobaczyć, jak Paulina Chylewska, prowadząca studio Ligi Mistrzów, przenosi się do Monachium prosto na murawę stadionu Allianz Arena. Można było odnieść wrażenie, że dziennikarka naprawdę jest na miejscu.

Na naszych antenach regularnie pojawia się także koszykówka, rugby, polski i zagraniczny boks, mieszane sztuki walki (m.in. KSW, FEN, Babilon MMA, Armia Fight Night), biathlon, łyżwiarstwo szybkie, short track i figurowe oraz tenis.

Transmisje na otwartej antenie i kanałach kodowanych

Zakup praw do transmisji i realizacja na światowym poziomie wielkich wydarzeń sportowych to często wydatek rzędu dziesiątek milionów euro. W związku z tym ich finansowanie wyłącznie dzięki wpływom sponsorskim lub z reklam nie jest w tym przypadku możliwe. Dlatego część naszych transmisji oferujemy w kanałach kodowanych. Jednocześnie staramy się, aby pojedyncze wydarzenia o najwyższym znaczeniu sportowym dostępne były dla jak największego grona widzów.

W 2019 roku na otwartej antenie (Super Polsat i Polsat) zaprezentowaliśmy m.in.:

  • rewanżowy mecz eliminacji Ligi Mistrzów UEFA pomiędzy mistrzem Polski Piastem Gliwice oraz białoruskim BATE Borysów,
  • turniej finałowy Ligi Narodów UEFA (piłka nożna),
  • mecz o Superpuchar Polski pomiędzy mistrzem kraju i zdobywcą Pucharu Polski,
  • galę Przeglądu Sportowego czyli plebiscyt na najlepszego sportowca Polski.

Ponadto, począwszy od ćwierćfinałów Mistrzostw Europy siatkarzy, Super Polsat pokazywał mecze Polaków aż do końca turnieju z półfinałami oraz meczem o brązowe medale włącznie.

W ramach promocji sportu i zdrowego stylu życia Telewizja Polsat, kanały sportowe i informacyjne należące do Grupy udzielają patronatu medialnego i promują istotne eventy sportowe.  Angażujemy się też we wspieranie krajowej turystyki i rodzinnego wypoczynku. Istotną rolę pełnią tu akcje społeczno-edukacyjne, które przeprowadzane są wraz z naszymi partnerami biznesowymi podczas letnich wakacji i ferii zimowych. Szczególnie bliski jest nam temat bezpieczeństwa oraz spędzania czasu wolnego z rodziną – na sportowo i z uśmiechem.

Dobra praktyka

Słoneczna stacja | Kontynuacja

Cele projektu „Słoneczna Stacja”:

  • edukacja turystów w zakresie bezpiecznych wakacji,
  • zwiększanie świadomości numeru ratunkowego nad wodą: 601 100 100,
  • szerzenie wiedzy praktycznej z udzielania pierwszej pomocy,
  • zachęcanie Polaków do aktywności sportowej w czasie wolnym.

W 2019 r.:

  • transmisja w Telewizji Polsat,
  • 7 najpopularniejszych kurortów nad polskim morzem i na Warmii,
  • 7 wakacyjnych weekendów z licznymi atrakcjami dla turystów (m.in. kino plenerowe, szkolenia z ratownikami, symulacje pierwszej pomocy w technologii VR, boisko do siatkówki i strefa relaksu).

Dobra praktyka

Dzień zabawy z Nickelodeon | Kontynuacja

Cel ogólnoświatowej inicjatywy społecznej marki Nickelodeon:

  • promocja spędzania czasu wolnego na świeżym powietrzu,
  • symboliczne wygaszenie anteny i strony internetowej – 4 godziny na wspólną zabawę,

W 2019 r.:

  • 7. edycja akcji,
  • Cyfrowy Polsat po raz czwarty partnerem projektu,
  • sportowe i pozytywne emocje w przestrzeni Grupy (m.in. różne wyzwania sportowe dla uczestników, warsztaty kreatywne, strefa relaksu).