preloader
  • en
  • Zmień język
  • en
  • Zmień język
  • drukuj

    drukuj

pobierz onepager

#CyfrowaOdpowiedzialność

pobierz

W trosce o bezpieczeństwo

W Grupie Cyfrowy Polsat jesteśmy przekonani, że nowoczesne technologie mogą nie tylko podnosić jakość życia na co dzień, ale – przede wszystkim – ratować ludzkie życie. Powodem do szczególnej dumy jest dla nas ścisła współpraca z organizacjami ratowniczymi działającymi w polskich górach i nad wodą. Od kilkunastu lat sieć Plus wspiera ratowników w ich działaniach, finansuje szkolenia i przekazuje środki na zakup specjalistycznego sprzętu. W 2019 r. minęło już 17 lat współpracy z WOPR, MOPR oraz TOPR, GOPR.

Przede wszystkim jednak, dzięki naszej technologii, stworzyliśmy system ratowniczy, który uratował życie i zdrowie wielu ludzi w ostatnich latach.

Dobra praktyka

Dobra praktyka: zintegrowany system ratownictwa i aplikacja Ratunek | Kontynuacja

Zintegrowany System Ratownictwa to dwa numery ratunkowe:

  • 601 100 100 (nad wodą)
  • 601 100 300 (w górach)

Numery działają:

  • we wszystkich sieciach komórkowych i stacjonarnych w Polsce,
  • pełen rok przez 24h/dobę na terenie całego kraju.

System monitoruje najczęściej odwiedzane regiony turystyczne, a jego uzupełnieniem jest darmowa aplikacja Ratunek, która:

  • ma funkcję namierzania lokalizacji,
  • skraca czas poszukiwania nawet do 20 minut,
  • pozwala na połączenie z najbliższą stacją ratownictwa,
  • wysyła SMS do ratownika z pozycją nadawcy,
  • jest jedyną aplikacją zaaprobowaną przez ochotnicze służby ratownicze.

Aplikacja Ratunek w 2019 r.:

  • 87 371 aktywnych użytkowników w systemie Android,
  • 36 872 użytkowników w systemie iOS.

W 2019 obchodziliśmy jubileusz Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego (TOPR). Od 110 lat ofiary nieszczęśliwych wypadków w górach mogą liczyć na wsparcie ratowników TOPR.

Ciekawostki

Przykłady udanych akcji z użyciem numerów ratunkowych i aplikacji Ratunek w 2019 r.:

  • Władysławowo – zgłoszenie o osobie tonącej, do której udało się na ratunek dwóch plażowiczów. Panujący stan morza spowodował, iż kolejne osoby zaczęły tonąć. W akcji brało udział pięć służb ratowniczych, a dzięki ich sprawnemu działaniu wszyscy poszkodowani po czynnościach medycznych na miejscu zdarzenia nie wymagali hospitalizacji.
  • Jezioro Święcajty – zgłoszenie o wywrotce szkoleniowej żaglówki i 14-letniej kursantce, która została pod pokładem. Ratownicy nurkując, odnaleźli nieprzytomną dziewczynkę. Po 40 minutach reanimacji przywrócili jej krążenie. Poszkodowana poleciała do szpitala specjalistycznego w Suwałkach. Po tygodniu odzyskała przytomność. Przed nią była długa rehabilitacja, ale nie ma żadnych ubytków neurologicznych.
  • Głazisty Żleb – turysta schodzący do Małej Łąki, na skutek potknięcia się, spadł ze stromego zbocza. Dzięki zgłoszeniu przez aplikację Ratunek i porównaniu lokalizacji poszkodowanego z pozycjami ratowników TOPR, udało się dotrzeć do niego po zaledwie 1 minucie od zgłoszenia.
  • Orla Baszta – podczas podejścia turysta „odpadł” od łańcuchów i po kilkunastu metrach zatrzymał się na trawiastej płaśni. Ratownicy udali się śmigłowcem w miejsce wskazane przez aplikację Ratunek. Ratownik desantował się w pobliżu turysty, który doznał drobnych urazów i potłuczeń. Po otrzymaniu pierwszej pomo-cy i poprawie warunków pogodowych, poszkodowany został przetransportowany śmigłowcem do szpitala.
Powrót do góry strony