preloader
  • en
  • Zmień język
  • en
  • Zmień język
  • drukuj

    drukuj

pobierz onepager

#CyfrowaOdpowiedzialność

pobierz

Nasze podejście i filozofia #Cyfrowa Odpowiedzialność

Naszą misję społeczną (#Cyfrowaodpowiedzialność) realizujemy w temacie bezpieczeństwa, pomocy dzieciom oraz promocji sportu.

Odpowiedzialność w Grupie Cyfrowy Polsat

    • Bezpieczeństwo

      • Zarządzanie bezpieczeństwem teleinformatycznym

      • Współpraca w zakresie cyberbezpieczeństwa

      • Walka z piractwem TV

      • Bezpieczeństwo produktów i usług

      • Współpraca ze służbami ratowniczymi

      • Bezpieczeństwo i higiena pracy

    • Pomoc dzieciom

      • Fundacja POLSAT

      • Wolontariat pracowniczy

    • Promocja sportu i aktywności fizycznej

      • Sponsoring siatkówki

      • Tysiące godzin transmisji sportowych

      • Wspieranie amatorskich i profesjonalnych imprez sportowych

      • Edukacja w zakresie zdrowego trybu życia

W naszych działaniach dążymy do tego, aby realizacja poszczególnych projektów była z jednej strony spójna z listą tematów kluczowych dla Grupy Cyfrowy Polsat (wskazanych przez interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych), a z drugiej – odpowiedzią na wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Sustainable Development Goals, SDG’s).

Lista tematów kluczowych dla Grupy Cyfrowy Polsat w poszczególnych obszarach

[GRI 103 1]

    • Biznes i rynek

      • Wpływ Grupy Cyfrowy Polsat na polską gospodarkę i otoczenie legislacyjne

      • Odpowiedzialne zarządzanie

      • Etyka i ład korporacyjny

      • Odpowiedzialna komunikacja marketingowa

      • Odpowiedzialne budowanie przekazu telewizyjnego

      • Jakość produktów

      • Innowacyjność

    • Miejsce pracy

      • Warunki pracy

      • Edukacja i rozwój pracowników

      • Bezpieczeństwo i higiena pracy

    • Otoczenie społeczne

      • Wolontariat pracowniczy

      • Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu

      • Bezpieczeństwo produktów i usług

      • Promocja sportu i zdrowego stylu życia

    • Środowisko

      • Ekoprodukty

      • Recycling odpadów

      • Energooszczędność

      • Zakup energii odnawialnej

Cele Zrównoważonego Rozwoju realizowane w Grupie Cyfrowy Polsat

Analizując wszystkie Cele Zrównoważonego Rozwoju, postanowiliśmy wybrać najważniejsze z naszej perspektywy – te, które realizujemy w ramach dobrych praktyk i innych projektów biznesowych.

CEL 1. KONIEC Z UBÓSTWEM

  • zaangażowanie w akcje charytatywne, których misją jest przeciwdziałanie ubóstwu i wykluczeniu społecznemu (wolontariat pracowniczy).

CEL 3. DOBRE ZDROWIE I JAKOŚĆ ŻYCIA

  • misja Fundacji Polsat (m.in. duże, ogólnopolskie kampanie, z których dochód przeznaczany jest na leczenie i rehabilitację dzieci),
  • zakup przez Fundację Polsat sprzętu medycznego do szpitali i placówek zdrowia opiekujących się dziećmi,
  • promocja sportu i zdrowego stylu życia (m.in. poprzez emisję wydarzeń sportowych na antenie Telewizji Polsat, pojawianie się dedykowanych programów edukacyjnych oraz udział drużyny Polsat Biega w kluczowych biegach).

CEL 4. DOBRA JAKOŚĆ EDUKACJI

  • stała współpraca sieci Plus z Centrum Nauki Kopernik,
  • edukacja na temat bezpieczeństwa w górach i nad wodą podczas eventów wakacyjnych i w trakcie ferii,
  • akcje charytatywne wspierające rozwój dzieci niepełnosprawnych w ramach wolontariatu pracowniczego,
  • transfer wiedzy i wymiana doświadczeń pomiędzy pracownikami w ramach dużych projektów prowadzonych w wybranych spółkach w Grupie Cyfrowy Polsat.

CEL 8. WZROST GOSPODARCZY I GODNA PRACA

  • respektowanie praw człowieka,
  • różnorodność w miejscu pracy,
  • rozwój kompetencji pracowników,
  • stabilne miejsce pracy i wieloletni staż pracowników,
  • ZFŚS, benefity pracownicze, promocja zdrowego stylu życia,
  • wolontariat pracowniczy,
  • komunikacja raportu niefinansowego (wewnątrz i na zewnątrz organizacji).

CEL 9. INNOWACYJNOŚĆ, PRZEMYSŁ, INFRASTRUKTURA

  • Program Crowd+,
  • zachęcanie wszystkich Polaków do działania na rzecz środowiska (Stowarzyszenie Program Czysta Polska),
  • zwiększanie efektywności energetycznej i unikanie niepotrzebnego zużycia energii,
  • regularny rozwój sieci Internetu z wykorzystaniem nowoczesnych technologii,
  • działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

CEL 12. ODPOWIEDZIALNA KONSUMPCJA I PRODUKCJA

  • produkty przyjazne środowisku (wykorzystywanie minimum surowców w produkcji, eliminowanie niepotrzebnego opakowania, wydajna dystrybucja i skuteczny recykling produktów po zakończeniu eksploatacji),
  • certyfikaty ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 i oraz ISO 45001:2018 w zakresie Produkcji elektronicznego sprzętu telekomunikacyjnego oraz powszechnego użytku dla InterPhone Service,
  • certyfikaty ISO 9001:2015 (w zakresie dbałości o wysoką jakość oferowanych usług) oraz ISO 14001:2015 (odpowiedzialność ekologiczna firmy w zakresie: sprzedaż produktów i usług telekomunikacyjnych oraz sprzedaż energii elektrycznej, obsługa i utrzymanie klienta) dla Polkomtelu.

CEL 13. DZIAŁANIA W DZIEDZINIE KLIMATU

  • wspólna troska o środowisko naturalne, powietrze, wodę i przyrodę (Stowarzyszenie Program Czysta Polska),
  • identyfikacja istotnych obszarów wpływu środowiskowego,
  • bieżąca kontrola zużycia surowców,
  • oszczędzanie energii elektrycznej,
  • zarządzanie odpadami i przekazywanie ich do wyspecjalizowanych firm recyklingowych,
  • badanie wpływu urządzeń nadawczych na otoczenie,
  • promowanie postawy proekologicznej wśród pracowników.

Słuchamy głosu naszego otoczenia. Dlatego zidentyfikowaliśmy naszych kluczowych interesariuszy, by w pełni wykorzystać potencjał korzyści, jaki tkwi w prawidłowo realizowanych relacjach z poszczególnymi grupami.

Interesariusze Grupy Cyfrowy Polsat

[GRI 102-40, GRI 102-42, GRI 102-43]

  • Interesariusze

    Sposoby i częstotliwość zaangażowania interesariuszy oraz kluczowe dla nich kwestie znajdują się w pełnej wersji raportu

    pobierz raport
    • Klienci

      • osoby fizyczne i firmy
      • abonenci usług płatnej TV i telekomunikacyjnych
      • telewidzowie
      • użytkownicy IPLI
    • Pracownicy

      • obecni pracownicy i ich rodziny
      • potencjalni pracownicy
      • współpracownicy
      • praktykanci i stażyści
    • Regulatorzy i instytucje państwowe

      • KRRiT, UKE, UOKiK
      • UODO
      • GIOŚ, instytucje samorządowe
      • GUS, KNF, Krajowy Rejestr Sądowy
      • Rada Ministrów
      • Sejm i Senat
      • Komisja Europejska, Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej
      • BEREC
      • Rada Mediów Narodowych
      • Rada ds. Cyfryzacji
    • Dostawcy

      • dostawcy treści, w tym stacje TV i producenci
      • dostawcy urządzeń końcowych
      • dostawcy podzespołów do produkcji własnych urządzeń końcowych
      • dostawcy elementów sieciowych i innej infrastruktury
      • dostawcy usług
    • Konkurencja

      • podmioty z rynku mediów
      • podmioty z rynku telekomunikacyjnego
      • podmioty z rynku usług cyfrowych
    • Akcjonariusze i inwestorzy, analitycy, instytucje finansowe

      • uczestnicy rynku kapitałowego
      • analitycy biur maklerskich
      • akcjonariusze
      • obligatariusze
      • inwestorzy instytucjonalni i indywidualni
      • agencje ratingowe
    • Media ogólnopolskie i branżowe

      • prasa
      • internet
      • radio
      • telewizja
    • Partnerzy biznesowi

      • dystrybutorzy
      • reklamodawcy i pośrednicy reklamowi
      • instytucje naukowe
      • organizacje branżowe i izby handlowe
      • związki sportowe
    • Organizacje społeczne

      • fundacje
      • organizacje społeczne i środowiskowe
      • instytucje kultury
      • służby bezpieczeństwa w górach (GOPR, TOPR)
      • służby bezpieczeństwa nad wodą (MOPR, WOPR)

Dobra praktyka

Dialog z interesariuszami | Kontynuacja

[GRI 102-44]

Przygotowując się do publikacji pierwszego Sprawozdania nt. informacji niefinansowych zorganizowaliśmy sesję dialogową z kluczowymi interesariuszami Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat. Wśród oczekiwań dotyczących naszych społecznie odpowiedzialnych działań dominowały:

  • strategiczne podejście do biznesowej odpowiedzialności,
  • działania związane z budową odpowiedzialnego przekazu,
  • przejrzysta i szczegółowa komunikacja dot. zaangażowania społecznego firmy,
  • monitoring wpływu środowiskowego.

W 2019 r. w wyniku rosnącego zainteresowania Grupy kwestiami wpływu w obszarze środowiskowym do listy kluczowych tematów dodano efektywność energetyczną i wykorzystanie energii odnawialnej.

Jak kształtujemy nasze otoczenie rynkowe?

[GRI 102-12, GRI 102-13]

Oprócz kontaktów bezpośrednich z interesariuszami, kształtujemy swoje otoczenie rynkowe również poprzez działalność w stowarzyszeniach branżowych. Należymy m.in. do:

  • Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji,
  • Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji,
  • Polskiej Izby Radiodyfuzji Cyfrowej,
  • IAB Polska,
  • Stowarzyszenia Dystrybutorów Programów Telewizyjnych SYGNAŁ,
  • Polskich Badań Internetu,
  • Rady Reklamy,
  • Stowarzyszenia Kreatywna Polska,
  • Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych.

Jak odpowiadamy na oczekiwania interesariuszy i naszego otoczenia?

Dobra praktyka

Sprawozdanie nt. informacji niefinansowych | Kontynuacja

W marcu 2020 r. opublikowaliśmy po raz trzeci „Sprawozdanie Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat S.A. oraz spółki Cyfrowy Polsat S.A. na temat informacji niefinansowych za 2019 rok”:

  • zawiera 67 wskaźników GRI (liczbowych i opisowych), które omawiają informacje podstawowe, profilowe i nasze podejście do zarządzania oraz szczegółowe wskaźniki tematyczne z obszaru ESG – Ekonomiczne (Ekonomic), Środowiskowe (Environmental) i Społeczne (Social),
  • prezentuje 25 dobrych praktyk przez pryzmat SDG’s, z czego 19 jest kontynuowanych, a 6 to zupełnie nowe projekty.

Nasze dobre praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności dotyczą przede wszystkim działań skierowanych do pracowników, klientów i społeczeństwa. Uwzględniając rolę biznesu (i naszą) w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (Sustainable Development Goals, SDG’s), każdej dobrej praktyce przypisujemy wybrany(-e) z listy 17 Celów SDG’s.